ANNONS

I´m back!

/

Så är det, jag är tillbaka. Vet dock inte för hur länge eller hur det kommer att gå, men jag tänkte ge bloggskrället en chans till. Att sluta blogga var egentligen inget medvetet beslut, jag hade bara inte tid att skriva och sen kändes det som det gått allt för lång tid. Och om jag ska vara riktigt ärlig så är väl det största problemet att jag är en boomer och verkligen inte är vän med datorer och annan teknik, vilket innebär att inläggen tar 100 år att skriva och publicera när det ska läggas in länkar och bilder etc. Haha. Ni hör, det är illa ställt. Men kan Dagny som snart fyller 110 år så borde väl Jessica, 46, klara av det. Så nu ger jag det alltså ett försök till. Har ännu ingen plan för vad jag kommer att skriva om eller hur ofta inläggen kommer att komma, men det ger sig väl.

2022 – nytt år, nya möjligheter! Har ni några nyårslöften? Jag brukar inte direkt ha några löften, men brukar göra en nyårslista. i år ser den ut ungefär såhär:

-RENSA. Den viktigaste punkten. Kalla det Feng Shui eller Marie Konto eller vad ni vill, men det enda jag vet är att alla mina prylar kväver mig och hotar att ta över mitt liv! Jag är fruktansvärt dålig på att göra mig av med saker. Tror typ att ett par 15 år gamla urtvättade trosor med trasig resår har en själ… Så i år börjar jag döstäda. Garderoben, resten av hemmet, mina sjuttielva förråd i olika delar av landet. När jag går in i 2023 kommer jag att känna mig 100 kg lättare. Det är iallafall målet.

-SLUTFÖRA SAKER. Jag är en jävel på att dra igång nya projekt, men jag är lika grym på att aldrig avsluta dem.

Tex den här bloggen. Typiskt mig vore att skriva tre ambitiösa inlägg och sen aldrig mer. Sånt ska jag försöka undvika i år. Jag ska också ta tag i programidéer jag har funderat på i många år men aldrig gjort något av. Tänk om jag också kunde börja betala mina räkningar i tid och öppna posten oftare än varannan vecka? Det hade vart nåt det!

-TRÄNINGSRUTIN. Jag tränar ju alltid, men de senaste åren ganska planlöst. Nu vill jag lägga en plan för min träning. Jag vill börja träna med PT en eller två gånger i veckan och bygga upp kroppen.Ska återinföra min söndagsrutin att sätta mig ner och göra kommande veckas träningsplanering och sen följa den till punkt och pricka. Basketen är min hjärteträning som ni vet, och förhoppningen är att vi efter två inställda Basketfestivaler äntligen ska kunna åka till Göteborg och slåss om pokalen där.

-BLI SUND. Wow, det låter mycket präktigt och pretentiöst. Men jag känner ett starkt behov av att känna mig sund, pigg, fräsch och frisk inifrån och ut. Det innebär mindre alkohol och socker och bättre matrutiner. Jag trivs bra med periodisk fasta och kommer försöka äta efter 16/8-metoden. Dvs ha ett åtta timmars ätfönster mellan 12-20. Funkar bra för mig eftersom jag sällan är hungrig på morgonen. Jag vet att det inte är populärt att ha viktminskningsmål, men det skiter jag i för det här handlar ju bara om mig själv, så jag har som mål att gå ner ca 5 kg. Är trött på att inte veta om något i garderoben passar eller inte och trivs helt enkelt när jag väger lite mindre. Så så får det bli.

-RESA. Kanske inte heller så populärt i dessa tider, men om det är nåt som långsamt har dödat mig under pandemin så är det att inte få resa.

Lever med en konstant rastlöshet och längtan bort och när jag inte får utlopp för det mår jag helt enkelt inget vidare. Så en långresa kommer det iallafall att bli 2022. Samt iaf en weekend-resa till nån storstad i Europa, kanske med de stora barnen och kanske gå på nåt kul sportevent. Ja allt detta kommer ju bli av först när den här vintersäsongens Corona-utbrott lagt sig, men det fattade ni förstås.

Tänker att jag håller listan ganska kort och koncis. Har ofta gjort misstaget att ha kanske 25 punkter och då minns man ju knappt själv vad det var man skulle göra.

10
© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00