Back to work

Jag kan ju inte vara den enda som gärna hade haft jullov liiiite till? Dels har jag ju varit sjuk hela julen, men jag har också väldigt mycket behövt vila. Har inte gjort många knop. Först blev jag sjukare och sjukare precis runt jul, så pass att jag var tvungen att åka till husläkarjouren på juldagen. Låg helt utslagen då. Sen blev jag långsamt bättre och nu har jag iallafall slutat hosta, men kroppen känns fortfarande trött och inte riktigt 100. Har alltså inte börjat träna ännu, har inte tränat på 6 veckor nu.. Känns förjävligt faktiskt. Och väldigt segt att komma igång. Idag är det iallafall dags att börja jobba igen. Jag ska göra voiceover till Superstars som har premiär snart. Sen har jag möte med min stylist Sara Biderman inför Elle-galan nästa fredag. Nästa vecka sätter inspelningarna till mitt nya program igång igen. Då ska jag till Norrköping och spela in i två dagar.

Några tankar inför 2020 då.

Karriär: har ganska mycket i loopen det här året så det blir en hel del jobbfokus. Superstars börjar sändas snart, håller på med inspelningen av mitt nya program till mitten av mars, sen väntar ytterligare en inspelning i maj och så är det ju OS sen i sommar så det blir inte mycket semester för min del. Känns ändå skönt att ha hyfsad koll på vad som händer i år. I min bransch vet man ju inte alltid det. Kommer att hålla influencer-jobbet på ungefär samma nivå som tidigare, dvs vara väldigt selektiv både med tanke på tid och trovärdighet.

Träning: Har bestämt mig för att försöka få ordning på kroppen och alla småskavanker så därför kommer det att bli ganska täta kiropraktorbesök i början av året. Planen är sedan att spela basket som vanligt 2-3 ggr i veckan, styrketräna med Patrik 1-2 ggr i veckan, rida 1 gång i veckan. Utöver det ska jag verkligen verkligen ta tag i min yoga, har som mål att köra 30 minuter 3 ggr i veckan. Och om min fot blir lite bättre så kommer det ju också att bli en hel del löppass (mest sugen på intervaller just nu faktiskt), men jag har inte satt upp något löpmål det här året.

Personlig utveckling: Det här är ett område jag planerar att jobba en hel del med under 2020. Framförallt så handlar det om att försöka stänga av tankarna som ständigt surrar i huvudet och för att göra det tänkte jag försöka ge mig på meditation. Det kommer inte att komma enkelt för mig, tvärtom. Blir en stor utmaning att få till. Jag har otroligt svårt att hitta fokus och koncentration för att meditera. Tips på hur man kommer igång mottages tacksamt. Sömnen är också ett område som det ska jobbas med. Förhoppningsvis blir det fler timmar med mer kvalité. Har som ett första steg skaffat ett tyngdtäcke, får se om det hjälper. Siktar också på att få tid till en kort powernap varje dag eftersom jag mår så mkt bättre av det. Kommer också att jobba mycket med positiv affirmation då jag har en tendens att tänka alldeles för mkt dåliga tankar om mig själv och oroar mig alldeles för mycket för allt. Katastroftänket är alltid nära till hands och det ska jag ta itu med i år.

Familjen: Planen för 2020 är helt enkelt att få ihop det på hemmaplan, haha. Det är alltid fullt upp med tre barn och där ska jag väl försöka bli bättre på framförhållning och planering för att slippa stressa så mycket. Här hemma har vi några projekt som pockar på. Målet för 2020 är att bli klara med övervåningen och hallen. Samt att äntligen ta tag i odlingslådorna..

Sociala medier: Har bestämt mig för ett lite nytt förhållningssätt till sociala medier. Gillar inte riktigt klimatet som råder där nu och för en högkänslig person är det vidrigt att ta emot hat, hot, personpåhopp och elaka kommentarer. Så, kommer inte att ge mig in i några diskussioner alls det här året. Kommer också att spara de flesta åsikter och tyckanden till real life och min privata instagram där jag känner alla som följer. Det här känns lite tråkigt, men är dessvärre nödvändigt.

I övrigt: rensa mina förråd, hälsa på min mamma oftare, läsa fler böcker, lära mig något nytt, åka på semester med bara Patrik,  och så har jag ett gäng hemliga mål och drömmar som jag håller för mig själv.

Vad har ni satt upp för mål för 2020? Eller har ni rent av nyårslöften?

  1. Lena skriver:

    Hej!
    Dela gärna med dig av dina synpunkter på tyngdtäcket! 😉Vilken vikt har du?
    / Nyfiken

  2. Anna skriver:

    Kan verkligen rekommendera mindfulnessövningen kroppsscanning. Jag tycker det är enklare när jag har något att fokusera på när jag ska meditera. Den funkar även bra för mig när jag ska somna, två flugor i en smäll 😉.

  3. Åsa skriver:

    Köpte tyngdtäcke till min sambo i julklapp. Han tycker att han somnar fortare, men är fortfarande lite ovan. Hade mest problem att komma till ro och somna. Det brukar rekommenderas att täcket ska väga 10-15% av kroppsvikten. Hört att många gillar det i övere spannet. jag är även sugen på att köpare till mig oxå.

    1. Lena skriver:

      👍😉

  4. Hej Jessica! Kan verkligen rekommendera appen Headspace som har massor av olika bra guidade meditationer/mindfulness-övningar att följa!

  5. Berit skriver:

    Gillar mer din tanke med mål än nyårslöften faktiskt. Skrev själv ihop en liknande och känner mig peppad inför det nya året! Krya på dig och helt rätt att få till vila och återhämtning 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..