På plats i Singapore

Anlände till Singapore tidigt på morgonen i söndags. Måste säga att jag så långt älskar den här staden. Så ren och grön och med hur mycket som helst att göra. De första tre nätterna bodde vi på Shangri-La’s Rasa Sentosa och det var ett riktigt kanonhotell, speciellt för familjer. Det var nästan så att man önskade att resten av familjen hade varit med. Sam hade haft the time of his life. 

916A88EF-ABED-4132-AF89-F2F0BDAF5BB5
01606498-8EBA-4C9F-BCE8-879427CCDC92
E9F58922-43AD-4F8C-8E44-826B4D2C7107
5798E391-C863-443C-9BA0-039B29E5789F
E1DF09EA-9E22-4F1C-8C5A-40F161187C10

Också väldigt bra träningsmöjligheter, jogging- och cykelleder, hiking trails, möjlighet till vattensport och olika aktiviter på hotellet samt ett toppengym. Man är ju inte bortskämd med bra hotellgym, men det är faktiskt jätteviktigt för mig när jag reser. Inte minst när jag åker iväg för att springa lopp då förberedelserna är viktiga. Jag har tränat varje dag sen jag kom hit. Morgonjogg på strandpromenaden samt Almenäs-intervaller och styrketräning i gymmet.

A4C292CA-E148-4761-B012-E45A20ACDF09
55CA3B13-C797-48EA-91FA-C43C459D6FD8

Kroppen känns tyvärr inte alls bra. Dels så är det ju nacken som håller på att ta kol på mig. Ständig smärta är ju vidrigt. Man blir sur och grinig och kan inte sova och kan inte göra något ordentligt. Inte ens kasta boll med Dylan i poolen. Har kört mycket rehab i gymmet här. Med rulle och boll och diverse övningar. Har kört Voltaren-kur och dessutom gått på massage för att få bukt med smärtorna. Det blev faktiskt yttepytte bättre efter min senaste massage.

FDF0F49A-4CD5-4F50-BE81-33A05C3A6ED2
Värre är det med hälen. Samma problem jag hade i våras som gjorde att jag inte kunde springa på hela sommaren. Det är nåt som iaf liknar Haglunds häl och när det har varit riktigt illa tror jag det har blivit inflammerat för så har det vandrat upp i hälsenan. Tyvärr så gör det ont att springa, nästan från första steget. Kan bara springa i två skor numera, har de med mig till Singapore, men här har jag märkt att det ena paret inte funkar längre. Och det som funkar är inte direkt lämpat för långdistanslopp på asfalt. Får ont i fötterna efter 8-9 km.

Så, just nu känns mitt deltagande i Singapore Marathon lite skakigt. Jag är inte rädd för att ha ont när jag springer, det fixar jag, men jag är rädd för att betala priset efteråt. Att inte kunna spela basket på flera månader.. Det är inte ett alternativ. Skulle bli tokdeprimerad. Så det är många tankar i mitt huvud nu. Jag är ju här. Och lopp är kul! Men..

  1. Tina skriver:

    Tycker inte att det ens är något att fundera på…. spring inte på lördag! Vad vill DU göra och vad är viktigt för DIG?
    Om det var din bästa vän som skulle springa på lördag, och hon frågade dig hur hon skulle göra, springa maraton eller ej Vad skulle du råda henne till? Du är den viktigaste personen i ditt liv❣️
    Lycka till 👊🏼 Du är grym!

  2. Sara skriver:

    Jobbigt beslut men jag skulle börja springa och sen inte känna nån prestige i att inte fullfölja loppet.

    Funderar på din nacke, dina symtom stämmer precis på hur det var innan jag fick diskbråck i nacken. Sjukt ont i nacken och utstrålning i armen och ner i skuldran. Hjälpte ibland med massage innan disken sprack. Lider fortfarande av det 3 år senare trots operation. Så ta det lugnt med nacken. Det kanske är en diskutbuktning som trycker på en nerv?

  3. Annika skriver:

    Vilket svårt val! Jag har aldrig varit så pass skadad (sprang en vår och ett maraton med benhinneinflammation och det går ju över) att jag har behövt ta ett sånt beslut.
    Känn verkligen efter innan du genomför det hela.

  4. Rosita skriver:

    Nä men tänk nu – liksom du gör – på framtiden (på ”närtiden” efter lopp). Det kan väl omöjligt vara värt att genomföra ett lopp och med stor risk av senare avhållsamhet i flera månader. Såklart förstår jag att det suger big time att/om inte kan genomföra 😔 Men klokt att nogsamt reflekterar över att det GÅR ATT BRYTA. Personligen skulle jag tänka över hur mitt psyke skulle må mörk december-januari om jag inte kunde träna … Men som sagt, jag känner med dig så mycket. Fy så hemskt trist 👎🏻
    Kram

  5. Sofia skriver:

    Spring, känn efter och avsluta om det känns helt fel i kroppen! Bättre att spara sig själv till allt det roliga i vardagen. Lycka till!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..