Stressig höst 🍂

Jag är väl inte den enda som har FULLT UPP just nu. Hur kommer det sig att det alltid hopar upp sig på hösten? Tur att man (läs jag) får lite ny energi i kroppen när luften blir högre och svalare. Tänker bättre på nåt sätt. Sover bättre. Mår också super bra av min och Patriks 5-2 (vi fastar två dagar i veckan, på de dagarna äter man max 500 kcal). Hela systemet tycks må bra av det. Min IBS är nästan helt borta (peppar peppar..), jag sover bättre och är piggare på dagarna. I början var jag trött och gnällig och frusen när jag fastade, men nu känner jag mig helt som vanligt. Med undantag för att jag inte riktigt orkar träna på fastedagarna.

Lite mys med Sam hinns alltid med. Han är så goooooo! 

331F53C6-FCB5-4690-815E-9ED05D5A44E8
625314B6-77D3-4A0E-B4C4-104F1844B5F2

En look från häromdagen. Har så spretig stil just nu. Mycket jeans och collegetröja blir det.. Men vill också gärna ha en snygg enkel basstil som på bilden ovan. Byxor och kappa från Stylein, tröja från Dagmar, örhängen från Sophie by Sophie och diadem från By Malina.

Åker till Cypern i tre veckor (och spelar in Superstars) på tisdag och har mycket att fixa innan dess. Lofsan och jag ska tex podda 4 (!) ggr innan jag åker för att jag ska slippa göra det där. Vi poddade häromdagen, men det var visst nåt fel på Lovisas fil så vi måste göra om hela avsnittet… Suck!! Så opepp på det.  Tycker det är jobbigt att ha annat jobb hängande över en när man redan jobbar 10-12 timmar om dagen. Sen ska alla samarbeten som ska publiceras när jag är borta göras klart. Jag ska spela in en grej för Kanal 5 och på fredag ska jag plåta en stor spännande kampanj som kommer att synas i november. Dessutom ska ju allt på hemmaplan förberedas. Göra ett schema för barnen och deras aktiviteter så Patrik har koll, boka upp barnvakter från myNanny till alla dagar som behövs, tvätta och organisera, packa osv. Dessutom göra såna där ganska tråkiga fixgrejer som ändå måste göras innan man drar iväg dvs gå till frisören samt fixa fransarna och ögonbrynen.

D2E73CDF-DCE9-431E-A1C5-E69AD86198AF
861E3A94-E6BC-430C-A27A-3C57A1F73E3A

Dessutom vill jag ju hinna träna som vanligt. I söndags spelade vi första basketmatchen för säsongen. Vi har ju gått upp till division 3 i år och det känns att det är lite annan nivå. Vi mötte Central och spelade ganska bra de tre första perioderna, men tyvärr inte den sista och därför blev det torsk med 16 poäng. Kände på kroppen dagen efter att det var tufft där ute på plan, sjuk träningsvärk. Helt mörbultad faktiskt. Körde basketträning igår och orkade knappt lyfta benen. Ajaj.

961674DA-5B7A-4501-8EF3-F302628E26A3

4C04BD34-F6D3-4105-B8EE-B220BFD4FC96
Styrketräningen har jag tyvärr tvingats pausa lite pga att min handled inte riktigt har tålt belastningen. Den har blivit överbelastad och jag har fått en inflammation och har helt enkelt jätteont. Gör egentligen ont att spela basket, men där har jag köpt ett handledsskydd och tar en värktablett och lever i total förnekelse. Så irriterande ändå för jag är så jäkla pepp på styrketräningen. Vill träna typ varenda dag.

  1. Håller med Kristin! Med det där schemat är det som upplagt igen för att insjukna i en ny utmattning. Jag skulle aldrig orka med alla aktiviteter, väldigt viktigt att avsätta tid för återhämtning. Var rädd om dig ♥️

  2. Emelie skriver:

    Tycker också det skulle vara kul att höra hur ni lägger upp kosten på de dagar ni fastar. Tar gärna emot tips och insperation 😀

  3. Cattis skriver:

    Vad äter ni på era fastedagar, 500 kalorier är ju inte så mycket. Hoppar du frukost t.ex. Har provat för flera år sedan, funkade inte då. Men kanske nu

  4. Cattis skriver:

    Lite funderingar ang 5:2. Vill du ge exempel på vad ni äter under fastedagarna, tänker att jag skulle bli så himla hungrig

  5. Oj så jag känner igen höststressen. Som lärare och som instruktör i massor av olika slags pass är det non stop.

    Flera pass att lära in, allt som lärare drar igång, med möten, planering och så vidare.

    Plus att barnens aktiviteter drar igång.

    Så skönt att du hittat en kosthållning som fungerar för dig. Själv mår jag bra av en mini fasta på förmiddagen, dricker en grön smoothie på morgonen och äter en frukt. Kroppen får då vila lite ända tills det är dags för lunch.

    I början är det alltid lite svårt att inte äta mer på morgonen då jag blir hungrig men efter några dagar har magen vant sig och jag känner mig mycket gladare piggare och mera fokuserad.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..