Nya mål

Hemma och är krasslig och då passar det ju extra bra att drömma om nya spännande prestationsmål. Och med krasslig menar jag inte de sjukdomskänslorna jag har haft konstant senaste två månaderna, utan nu är jag verkligen sjuk. Bihålorna spränger och ont i halsen. Typiskt när jag precis har kommit igång med ett träningsprogram från Stora Löparboken för Kvinnor. För er som har boken följer jag maratonprogrammet för 4 timmar. Är bara på vecka 3 och redan nu alltså lite grus i maskineriet. Fasen vad jag hatar att vara sjuk. Och med mina redan befintliga besvär är jag nu sjuk-sjuk kan man säga 🙈

17d3235f a56d 4939 856e 4f16d7e480cf
E90ac003 5894 4f03 9475 816a426aa403

Aja, nya mål var det! Som jag har berättat på min instagram så ska jag springa Tjurruset tillsammans med Maxim. Så jäkla kul! Tjurruset är alltså ett terränglopp som går på tre olika ställen i landet, jag kommer att springa i Stockholm den 6/10. Det finns både 10 km och 5 km och just nu funderar jag på 5 med tanke på att jag inte har kunnat träna ordentligt i sommar och hur kroppen faktiskt känns. Tror att det är vettigt. Skönt också att trycka ner den inre prestationsprinsessan lite, haha. Någon som har sprungit Tjurruset och har tips på vad man ska tänka på?

Mitt andra mål (som jag berättar om i Träningspodden idag) är Big Sur Marathon den 28/4 2019! För 6-7 år sen skulle jag göra ett reklamfilmsjobb för ATG och först skulle det spelas in i Carmel. Började googla Carmel och blev kär på ett ögonblick. En vackrare plats hade jag aldrig sett. Bara några veckor innan vi skulle dra ändrades inspelningsplatsen till en ranch utanför LA, pga att det blev för dyrt med 100 statister och lika många hästar i Carmel. Var besviken då, men det väckte ju också en kärlek till LA så det var inte förgäves på något sätt. Men sedan dess har alltså drömmen om Carmel, Big Sur och Monterey funnits där. Och nu slår den äntligen in! Tror det kommer att bli de vackraste 4,2 mil jag nånsin har sprungit.

Det var inte alls självklart att jag skulle få en plats, de flesta platserna lottar de nämligen ut. Jag letade ju runt efter coola marathons för någon vecka sen och hade nästan bestämt mig för Vancouver och trodde Big Sur redan var fullt, men när jag gick in på hemsidan så var det precis då en Last Chance-utlottning. Jag anmälde mig, men hade inga större förhoppningar. Jag vinner ALDIG på lotterier. Tur i kärlek (nu iaf..) men definitivt inte tur i spel, haha. Men så i måndags fick jag ett mail att jag var en av de lyckliga som var utvald. Efter lite pepp från Lovisa bestämde jag att när jag har vunnit på lotten så måste jag faktiskt springa, så Vancouver får vänta till 2020.

Hoppas nu bara att kroppen pallar för maratonträning.. Skulle också i ärlighetens namn behöva gå ner 4-5 kg för att inte slita för mycket på knän och leder. När man springer maraton vill man ju helst dra runt på så lite dövikt som möjligt om man säger så. Nåja, vi får se. Först måste jag bli frisk. 

Ed745e28 10dd 4b42 8b4e d3d4b15d02cd
C0c782ed 8031 487f a351 19799051698f
1fc4e0ad 0496 4345 8fbe 24e25236061e

Det blev mycket Bixby Bridge där men hela loppet är ju vansinnigt vackert! Glöm inte att lyssna på dagens avsnitt av Träningspodden. Det är långt! Och ni får veta ALLT om Lovisas Ultra-Vasan. Hon är inte klok den tjejen, hon har alltså sprungit 9 mil…

  1. Hej Jessica- tack för bra pepp till en aktiv vardag med träningspodden och en rolig blogg!

    Jag sprang själv tjurruset för ett par år sedan och rekomenderar dig att köra 1mil. Det är så pass kupperat att det går inte o springa hela tiden utan bitvis får du simma i lera, ibland får du krypa i uppförsbackarna och ofta blir det korvstoppning vid hindrena så du får vila oavsett om du vill eller inte så det är inte samma påfrestning som ett vanlig lopp men extremt roligt!!

    Förhoppningsvis får kroppen vila nu så du blir aved alla småkänningar du haft i sommar.
    Kämpa på och håll oss uppdaterade!
    Kram

  2. Wow, Carmel.. vilket ställe!! Dit vill jag också åka.. 🙂

    Krya på dig… Precis så blev det för mig förra hösten, V3 träningsboken sen var det skit med virus i 5månader.. BLÄ..

    Så nu börjar jag om.. o ser framemot att frisk o kry gå förbi V3.. 🙂

  3. Så häftigt verkligen!
    Har länge funderat på att ta steget och springa ett maraton för formen är ju där och allt, men velar fortfarande. Några förslag på lopp att göra som första maraton lopp?

  4. Jessica kan du förklara hur du tänker angående ditt mående. Du skriver om hjälp fån läkare och dina läsare. Du har fått vld många konkreta tips speciellt som fd utbränd Men du verkar ju inte ta till dig ngt utav det? Du fortsätter med träning på hög nivå ändå, bla. Du måste nog inse att du inte orkar och så länge du förnekar så kmr du aldrig må bättre. Så är det- rent krasst.

  5. Hej Jessica!
    Igår kväll fick jag lite fredagsdilerium och anmälde mig till Gbg-varvet😱🏃🏼‍♀️😅
    Du och Lofsan inspirerar verkligen!!

    Jag borde också gå ner några kilon och börja löpträningen från början. (Tränar spinning/puls/gruppträning styrka nu)

    Finns det program i Stora löparboken även för halvmara?

    Tack för all träningspepp, nu köööör vi!!
    Kram Maria

  6. Mitt tips inför tjurruset är att springa i kläder och skor du kan slänga sen! Då jag sprang för 4 (?) år sen så fick vi simma och plaska genom sura kärr, diken fulla i grålera och andra geggigheter. Kläder och skor luktar pyton trots flera omgångar i tvättmaskin. Så spring i dina fulaste och äldsta kläder och skor, du vill INTE ta med det hem sen 🙈

  7. Hur lång tid innan ett maraton ska man börja köra programmet?
    Eller egentligen innan vilket lopp som helst?
    Om man utgår från er bok (har köpt den).

    Ha en fin dag!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..