Balans och fokus

I samarbete med Brämhults

Om ni kommer ihåg min lista för 2018 så vet ni att en hel del av mina mål och riktlinjer för året har med träning och hälsa att göra. Jag har med åren blivit allt mer intresserad av att ta hand om min kropp, vårda den väl eftersom jag hade tänkt att vi ska hänga ihop ett tag. Jag lever på intet sätt ett tråkigt liv (om ni nu tror att det är tråkigt att leva hälsosamt), men jag ser till att ge kroppen bra bränsle att jobba med.
Jag har alltid gillat Brämhults juicer, inte minst för att de innehåller 100% frukt och grönt och inget tillsatt socker, men också för att det är de godaste juicerna om du frågar mig. Därför är jag glad att de också har börjat med smoothies som är precis lika goda och ÄNNU hälsosammare. Börjar gärna dagen med lite yoga och en morgon-smoothie.
Brämhults har två nya smoothies i sortimentet. Den vita Balans-smoothien är ruskigt god! Kokos och fläder är en oväntat bra kombo. Innehåller dessutom cikoriarot-fibrer som håller igång magen på ett bra sätt. När man dricker Fokus-smoothien KÄNNER man nästan hur man fylls upp av bra saker. Jag bara älskar gröna smoothies och juicer. Den här innehåller ingen banan utan blir krämig av avocadon (som också är perfekt att ha i om man gör smoothies hemma). Dessutom innehåller den nyttiga chlorella-algen som är fullproppad med B12. När jag var på hälsoundersökning för några år sen var det enda jag hade brist på just vitamin B12 vilket troligen var en av förklaringarna till att jag var så trött och kanske också bidrog till min utmattning. Så nu ser jag till att få i mig extra B12 varje dag.

När det gäller min yoga är den just nu mindre resultatfokuserad än den var förr och det känns ganska bra. Jag kör gärna ett 30-40 min långt pass hos Yogobe där jag blir rejält svettig. Sen avrundar jag med 20 min där jag fokuserar på någon kroppsdel som behöver extra kärlek. Ibland improviserar jag bara. Sträcker ut, spänner muskler, väcker kroppen. Mitt yogamål det här året är klara av tre stycken 30-dagars utmaningar och att åka iväg en dag/en helg/en vecka för att ägna mig åt just yoga. En så kallad yogaresa hägrar (även om jag blev lite skrämd av Lofsans upplevelser i Indien..).

När jag var utmattad hittade jag en ny passion i att leka med olika yogapositioner, som handstående, huvudstående och hjulet. Det är fortfarande något jag tycker mycket om att göra och jag har fortfarande svårt att motstå en bra handståendevägg när jag ser en. Eller en sten för den delen, hahaha.

Tillsammans med Brämhults tävlar jag ut värdecheckar på Brämhults Balans och Fokus. 10 stycken av mina läsare får chansen att testa de här goda nyheterna. Det enda ni ska göra för att vara med och tävla är helt enkelt att berätta om era egna hälsomål för 2018 (här eller på Instagram).

P.S Sam är också intresserad av mina smoothies som ni ser. Det här är dock lugnet före stormen för bara sekunder efter bilden togs råkade han skruva av korken på flaskan och hälla allting över sig själv och mattan och bordet. Halleluja. Grön chlorella-alg över hela bebisen OCH vardagsrummet.. D.S

I annonssamarbete med Brämhults.

  1. Hannah skriver:

    Mina hälsomål 2018 är enkla men väl värda en applåd, ska bli stark och träna upp mig både för lek med mina 4 barn varav den minste är 8 månader, men jag tränar också för cykelvasan 2020, ett mål en bit fram i tiden men är ju kul med mål & få chansen att bli mitt bästa jag på flera plan ☺☺

  2. Mina hälsomål är att dra ner på sockret, gå ner de sista 5 gravidkilona + 4-5 sambolivskilon jag dragit på m7g innan graviditeten, stärka min bål samt sakta men säkert börja springa igen. Till att börja med är målet att kunna springa 5 km utan att stanna men på sikt vill jag kunna springa milen (något jag bara gjort en gång tidigare).

  3. Lovisa skriver:

    Älskar skåpet i bakgrunden!

  4. Linda skriver:

    Hej jag ska försöka få in mera yoga 2018.jag tycker de där från brämhults såg toppenvra ut för mig som gjort en gastricbypass operation och har dels svårt att äta ibland samt att man behöver xtra påfyllning vid träning och en sån där är ju utmärkt att kunna ta med sig bara i fkckan

  5. November 2016 bestämde jag mig för att ta tag i min viktökning en gång för alla. Jag satte igång med promenader, i början gick det långsamt, men efter ett tag kom flåset tillbaka och det blev allt lättare att samtidigt lägga om kosten. Mindre portioner och mer grönt. I juni 2017 visade det sig att jag hade gått ner 27 kg. Därefter har jag kommit igång med löpning och nu i maj står jag på startlinjen till Göteborgsvarvet!! Du är en av de som gett mig inspiration att inte ge upp. Tack

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..