Trappintervaller

Satan i gatan vad jobbigt det var idag.. Måste verkligen få upp flåset lite nu (innan jag ger mig på längre sträckor), så den här veckan får det bli två eller tre intervallpass för att kicka igång det här gamla maskineriet. Idag sprang jag först 5 km som uppvärmning och sen sprang jag åtta trappintervaller. Trappan tar ca 35-40 sekunder att springa och sen går jag ner igen för att komma ner i puls. Jag springer varannan gång på varje trappsteg (högre tempo och frekvens) och varannan gång på varannat trappsteg (lite tyngre, mer mjölksyra).
När jag var klar körde jag lite benstyrka. Det är viktigt i uppträningsfasen till ett lopp, annars är det lätt att man får skador när man börjar springa lite längre pass. Idag blev det 2×20 tåhävningar, 2×20 utfall framåt, 2×20 benböj och 2×10 armhävningar. Har inte kört någon styrka alls den senaste månaden (förutom yogan) så jag gick ut lite försiktigt för att inte få jordens träningsvärk. När jag var klar och skulle stretcha var jag så trött i benen att de skakade som en centrifugering. Men det är ju skönt att känna att man tagit i ordentligt. Imorgon tänkte jag springa en mil. Om inte träningsvärken sätter stopp för det vill säga..

Aaaaaaaa, ont i benen!

Kläder och skor från Under Armour. Matchigt och glatt 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..