I annonssamarbete med MAXIM

Träningschallenge

Jag älskar att utmana mig själv och hittar hela tiden på nya små träningsmål för mig själv. Ett av mina mål i sommar är att klara monkeybars hela vägen på mitt utegym här i Bromma. När jag började i våras klarade jag inte ens en och nu fixar jag halva vägen, utan att behöva ta ”dubbelgrepp” om pinnarna om ni fattar vad jag menar. Finns fortfrande stor förbättringspotential, särskilt när det gäller tekniken. Jag gör väldigt lustiga små skutt med benen har jag sett när jag har filmat mig själv, haha. En annan utmaning är att klara av att göra en chin, men dit känns vägen ganska lång… Jag är inte ens nära 🙈 Om det är någon fler som kämpar med chins så bjussar Maxim HÄR på några tips på hur man kan träna.

Annars blir det ganska mycket löpintervaller för mig just nu och en stor anledning till det är att jag bor nära Stora Mossens IP. Jag ÄLSKAR att springa på löparbana! Det är så skönt underlag för kroppen och man känner sig så snabb. Det är också perfekt för alla typer av intervaller eftersom det är så lätt att mäta hur långt man springer. Intervallträning är den absolut bästa konditionsträningen. Man blir både snabbare och uthålligare, effekten är förstås lite beroende av vad man springer för intervaller. På löpbandet är min favorit Almenäsintervaller. Den kan ni va? 10 min jogguppvärmning, 10×1 minut maxfart med stå- eller joggvila emellan. Jag kör joggvila och tycker att min puls hinner landa ganska bra även då. Känns mer som ett riktigt löppass när man inte stannar upp hela tiden. Lägger ganska ofta in Almenäs-intervaller mitt i ett längre löppass. Slå två flugor i en smäll liksom, haha. Ute på löparbanan varierar jag friskt mina intervallpass. Senast sprang jag 10 x 200 meter med 100 meters gåvila emellan. Fler bra tips på intervallpass hittar ni HÄR hos Maxim.

Missa nu inte Maxims tävling #maximchallenge med ett supergeneröst pris i potten! Man kan alltså vinna en träningsresa till Portugal för två personer. Hurra! Så här gör du: lägg upp din bästa (helt subjektivt) träningsvideo på instagram, tagga #maximchallenge och en vän som du vill ta med dig på träningsresa. Jag är också så nyfiken på att se hur ni utmanar er själva i sommar! Mer info och tävlingsregler hittar ni på @maximsverige på instagram.

I samarbete med Maxim.

  1. Intervaller tycker jag om då man verkligen känner att man svettas, jag körde intervaller på hotellet i morse. Super skönt, 3 minuter gå vila 3 minuter så snabbt jag orkade så länge x 4 omgångar. Super härligt, plus 30 minuter styrka. Måste finnas gym då jag bokar hotell… =)

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..