Almenäspokalen!

Comeback för en rolig träningsform idag. När jag väntade på att Jacks handbollsmatch skulle börja körde jag Almenäspokalen på skolgården utanför Grimsta-skolan. Puh, hade glömt hur jobbigt det är!! För er som inte kommer ihåg kommer en uppfräschning här:

6 varv av:

6 burpees

20 knäböj

10 armhävningar

200 meter löpning

Man ska inte stanna mellan varven. Hela poängen är att pulsen ska vara konstant hög. Riktigt jobbigt ska det vara! Man kan med fördel ta tid på hur fort man gör det på, då är det enkelt att jämföra framstegen. Jag glömde givetvis att själv ta tid idag 🙈 Den här träningen kallas HIIT (high intensive interval training)  och är över på max 20 minuter, men det känns verkligen som man har gjort ett rejält träningspass. Älskar #almenäspokalen mest för att det är så tidseffektiv träning. 

 

  1. Toppen! Tack! Det får det bli som träning ikväll 😊

    Har en fundering. Du kloka kvinna som lyckats sluta med kanelbulle och få till mellanmålen samt gillar vitaminer, kan du inte repetera just vitaminerna? Jag slutar precis amma och känner att äntligen behöver jag inte tänka på någon annans påverkan av det jag stoppar i mig så jag lääängtar efter att få i mig allt möjligt nyttigt som jag inte vågat äta under amningen då man inte vet hur mycket som går över i bröstmjölken. Måste själv kommma ur onyttighetsträsket, hamnade i det nu under april pga förkylningar. Men med lite träning och sol plus vitaminer hoppas jag komma igång igen. Alltså- kan du repetera tipsen om vitaminer?

  2. Måste ju säga en sak efter att ha hört podden …. det är första gången jag lyssnar på er.. vet inte exakt vad ni gör och jobbar med MEN hur kan man fixera sig vid vågen? Känner ändå att som fitnessprofil som jag vet att Lovisa är och om ni heter Träningspodden.. så kanske man ska veta att även om inte vågan ändras så kan man få former, få resultat. HUR kan ni missa detta? Du nämner att man vill ha belöning och mäta resultat.. mitt bästa tips som Lovisa också borde kommit med, är MÄTA. Mät kroppen, gå inte på vågen, gå på mått, på kläder och med måttband. Kör nu och du kommer att se resultat!!! 🙂 Lycka till

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..