Torsdag och träning

Hallå gänget!

Lite träningstankar. Jag ska ju spela Basketfestivalen i Göteborg i maj (så sjuuukt roligt att åka på cup igen!!), så häromdagen på gymmet fick jag en fix idé om hur jag ska träna. Lite tyngre styrka, samt snabbhet och spänst. Patrik tycker att jag är ute och cyklar för vad ska jag med snabbhet och spänst till och hur mycket hinner jag utveckla de kvaliteerna på 6 veckor.. Nåja, kanske inte så mycket, men det kommer iaf att kännas bättre. Plus att det är kul att ha ett lite annorlunda träningsmål än jag normalt sett har. Så nu ska jag köra några riktigt tunga styrkepass tänkte jag. Eller, möjligt att jag har ändrat mig för tusan vad jag hade ont i kroppen efter det där första passet. Har ju för vana att gå ut för hårt och så blev det nog även den här gången. Sen påverkar det säkert förstås att jag sover typ 0 timmar per natt. Man går ju runt i ständig dimma. Och immunförsvaret påverkas förstås.

Förutom styrkepasset har jag hittills den här veckan sprungit Almenäs-intervaller på löpbandet (totalt blev det 6 km löpning) och idag sprang jag 5 km utomhus. Det gick tyvärr inget vidare. Fick inte ont i foten, men väldigt ont i knäet. Löparknä var Patriks dom. Tycker det är så förbaskat tråkigt att stretcha och värma upp och rehabba, men måste visst om jag inte ska gå sönder.

Annars har jag ett bra tips för att väcka tränings- och rörelseglädje. Lek med handståenden nu när det börjar bli vår. Stå på händer så fort ni ser en bra vägg eller sten eller träd. Himla kul om ni frågar mig!

  1. Jag sitter på segt internet så det tog lite tid för första bilden att ladda in. Jag såg bara din fot och benet upp mot ett träd i bakgrunden och tänkte att oj, nu har hon halkat på löpturen och råkat hamna på bild av en fotograferande son, hahahaha. Tur att så inte var fallet! 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..