Tisdagstugg

Oj vad många som har berättat om sina hälsomål! Vad kul att läsa Ni inspirerar mig! Det blir inte lätt för Brämhults att välja 10 vinnare.. Hur som, tycker att alla som uppnår sina hälsomål är vinnare i längden.

När det gäller mina egna hälsomål så kan jag glädjande nog berätta att jag så smått har börjat springa igen. Häromdagen blev det 4 km på en halvtimme (så väldigt långsamt som ni förstår..), men igår sprang jag 4,7 km på samma tid och det är ju det bästa med löpningen – man kan mäta framsteg så lätt och man gör framsteg så fort. Från en runda till en annan nästan. Vågar trycka på lite mer för varje runda, det känns som om foten håller. Får inte heller ont dagen efter och det är ett bra tecken. Igår sprang jag dessutom 10 st trappintervaller. Har hittat en trappa här i Bromma också, men den är inte lika bra som min gamla trappa på Kungsholmen. Snyft. 

När det gäller yogan har jag snöat in på handstående och huvudstående igen.. Om ni följer min instagram så såg ni säkert häromdagen att det inte gick nåt vidare.. Haha. Så där är det när man tränar, oftast går det inte så bra, men plötsligt får man till det och då får man energi att kämpa vidare. Gillar också yoga som innehåller mycket styrka just nu. Jag vill bli stark! 

Är fortfarande helt slut efter helgen, är inte van att vara ute och snurra sen Sam kom. Man orkar ju inte nattsudda när man har en bebis som aldrig sover.. I fredags hade vi OS-afterwork och i lördags var jag på Melodifestivalen med Dylan. Kul med AW! Det var fri tillgång på champagne och det passar ju mig ypperligt. Älskar skumpa! Hade riktigt skoj och dansade som en galning till Håkan Hellström. Lördagen var också jättekul. Dylan och jag hade glitterhatt och boa, precis som sig bör. Tycker Benjamin var fantastisk, vilket fint uppträdande och bra låt. Glad för hans skull! Dylan var mest impad över att jag faktiskt känner både Benjamin och Bianca. Han trodde inte det var sant! Men som sagt, helt slut efter helgens bravader. 

  1. Hej! Trogen lyssnare av träningspodden och läsare av bloggen. Är gravid i v 34 nu (bf i slutet av april) (och läser i ditt arkiv med stor igenkänning om veckostatus 😉 ). Jag har en önskeämne till något kommande nr av träningspodden: prestationsinriktad träning efter graviditet. Jag har precis köpt ”Stora löparboken för kvinnor” och är superinspirerad att börja springa igen! Jag ser fram emot att börja träna mer prestationsinriktat igen sedan i höst och det är det min fråga gäller. I boken finns det ett program för att komma igång med löpning efter graviditet. Hur rekommenderar ni att man fortsätter sedan.? Kan man haka på tex programmet för 5 km och därefter ta 10/21 km, eller borde man ha en längre tid av att bygga upp grunden innan man börjar träna prestationsinriktat? Jag förstår att det är väldigt olika för olika personer, men går det att säga något generellt? I ”vanliga fall” (före graviditeten) sprang jag ett par gånger i veckan och min form då var att jag skulle ha valt nivå 3 i programmet för 21 eller 42 km. Det är det som är mitt mål att komma tillbaka till. Men vad är realistiskt? Bör jag tänka att hela hösten bör vara ganska lugn träning för att bygga upp hållfasthet och att jag kan börja snegla på prestation först nästa vår? Eller är det realistiskt att börja följa ett program för 21/42 km redan i mitten av hösten (förutsatt att allt går bra)? vore väldigt intressant att höra era tankar om detta! Jag kommer i håg att du till o med pratade om drömmar om ett maraton i slutet av 2017 när du var på sluttampen av din graviditet…

  2. Hej! Kul att du bloggar mer nu igen! Jag gillar ditt sätt att skriva om lite allt möjligt. Min son är 10 dagar äldre än din och jag kände stooor igenkänning på ditt inlägg om sömnen (eller den uteblivna sömnen alltså). Jag tycker det vore skoj att läsa mer om hur ni har det med bebis! Vad gör han? Vad äter han? osv en dag med Sam helt enkelt. Jag delar ju som sagt ditt bebisliv nu men jag tror att även andra, med eller utan bebis, skulle tycka det vore skoj att läsa. Ha en fin dag!

  3. Lyssnade på träningspodden och måste säga att jag tycker det du sa om influencers är så spot on! Så less på perfektionen och den eviga reklamen… Tack för toppenpodd!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..