Men podden då?

Ni är många som saknar podden, men ni behöver inte vänta så länge till – om en vecka är vi tillbaka. Har varit lite svårt att få till det eftersom Lovisa är i Thailand och jag är i USA & på Kuba. Men som sagt, den 12e kommer nya avsnitt. Många undrar också hur det går med min träning och ni vet ju att jag drog igång en ny yogautmaning strax efter jul. Yoga varje dag fram till Elle-galan den 19/1. Tyvärr har jag inte riktigt fått till det varje dag på grund av resa och bebis och brist på plats och tid, men jag tänker vara snäll mot mig själv och löser det genom att köra på utmaningen lite längre istället. Varför inte tills jag åker till Sydkorea och OS den 3/2? Så får det bli. En av punkterna på min nyårslista är faktiskt att vara snällare mot mig själv. Snickrar fortfarande på listan (så den ska bli lite mer realistisk än förra årets lista som sprack på alla håll och kanter), men ni får så klart se den när den är klar. 

Jag gör ju de flesta av mina yogapass på Yogobe som ni hittar på nätet. Finns oerhört många pass att välja på! Det kan vara en djungel, men mitt tips är att använda sökfunktionerna på olika sätt. Jag brukar till exempel kryssa i energi eller styrka. Eller ryggen eller höfterna. Eller så väljer jag ashtanga eller vinyasa när jag vill göra lite svettigare pass. Man kan också utgå från hur lång tid man vill köra, jag brukar välja 20, 30 eller 45 minuter. MEN har på sistone känt ett sug efter längre pass. Dock svårt att få till med bebis.. Ofta kör jag först ett pass med bra flöde där man får upp svetten lite och sen ett kortare pass som siktar in sig på en specifik kroppsdel (har problem med lite allt möjligt så det behövs).

Ni vet ju att jag inte är så mkt för flumyoga så mina favoriter om ni är likadan är Monika Björns pass för olika idrottare (man behöver inte vara idrottare för att köra dem), Tanja Djelevic Sweat Party. Ashtangaflöden med Guillermo Benitez. Och säkert många fler som jag inte kommer på just nu..

Förutom yoga så körde jag häromdagen första intervallpasset på ett tag. Har inte hunnit pga flytt och annat och inte kunnat på grund av foten. Men nu hittade jag en stairclimber som jag kunde köra Almenäs-intervaller på. Såååå skönt att svettas och flåsa igen! Jag dör på riktigt om jag inte kan börja springa och spela basket snart. Känner mig som en skadeskjuten fågel på väg in i rörelsedepression… Styrketräning med vikter funkar inte heller eftersom jag har så ont i armbågen att jag inte ens kan skruva av en kork eller lyfta bebis. Så ja, träningsmöjligheterna är begränsade just nu. Mkt påhittighet krävs.

  1. Hade också sjukt ont i ena armbågen med mitt sista barn. Tennisarmbåge av att bära! Du kanske också bär mkt? Gick till en naprapat som satte nålar och fick samtidigt träna med lätta vikter på soffkanten! Blev dock mkt bättre när bebis började krypa och sitta! Tråkigt nog kan det ta lång tid! Hoppas du får hjälp för träna är ju livet:)

  2. Tack tack TACK för tips på yogobepass!! Har testat en vecka och är såld! ”Dessvärre” är jag gravid med barn 3 så ytterligare en sak att anpassa träningen utifrån. Men ska klaga. Tack oxå för en grym blogg!

  3. Ett tips är att ha typ ”månadslöften” istället, då kann man bättre anpassa målet efter hur man vet att månaden kommer att se ut, men resultatet vid årslutet blir ändå typ samma. Kämpa på! 🙂

  4. Yoga alltså. Försökte mig på ett nybörjarpass häromdagen. Resultat? 2 min in i passet hade jag ont i mina handleder (har hänt nåt i dem) och var uttråkad. 😮 Får hålla mig till annat så som löpning, gå på pass och stretch.

  5. Tack för bra yoga tips! Är nybörjare på yoga men känner att rörlighet är ett bra komplement till min skidåkning och löpning. Testade passet med Tanja och hjälp vad jag svettades. Wow, härlig känsla! Lycka till med ditt mål 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..