Bakslag

Är så himla deppig över min träning just nu (även om jag ser glad ut på bilden..). Över min kropp också för den delen. Känner att något är fel. Är tung, svullen, har ont här och var och känner mig väldigt trött hela tiden. Trött i huvudet och seg i kroppen. Har gått upp 3 kg på den senaste månaden och då har jag ändå tränat 5 ggr i veckan. Det borde ju inte vara möjligt?!? Och det är inte muskler, det kan jag lova er. Träningsresultaten i sig är också helt obefintliga, vilket är helt sjukt! Är nästan tillbaka på noll med mina monkeybars och på löpningen har jag backat rejält. Det är som att kroppen inte svarar överhuvudtaget, den jobbar emot mig istället för med mig. Det gör mig verkligen deppig och jag sliter just nu enormt med motivationen. Till och med jag som är queen av att peppa och inspirera andra till att träna får alltså grava motivationsproblem till och från..

Många av er har tipsat om att jag ska kolla sköldkörteln och järnvärdet och det ska jag absolut se till att göra i augusti. Misstänker också att jag kanske har en infektion i kroppen. Sam har varit rejält sjuk de senaste dagarna, han hade över 40 graders feber och vi var tvungna att åka in till barnakuten med honom. Ett virus i halsen visade det sig vara. Stackarn har inte velat äta eller dricka på flera dagar. Därmed har även sömnen blivit obefintlig, både för bebis och bebis föräldrar.. Läskigt det är förresten när små barn har riktigt hög feber. Han var varmt som en kamin, hade kunnat steka ägg på hans mage. Han är iaf på bättringsvägen nu, skönt. Men, jag har förmodligen samma infektion i min kropp, även om det inte brutit ut lika starkt hos mig. Har varit fruktansvärt varm i kroppen den senaste veckan, febrig till och med. Och allmänt hängig och modlös.

Tycker det är så himla jobbig när man inte är på lag med sin egen kropp. Håller tummarna för att det släpper snart 🙁

  1. Stackare, både du & Sam ❤️ Psst. glöm inte att du som tränar kanske behöver massor av vatten om dagen för att få runt allt i systemet. Dricker redan mycket säger de flesta men med över 30 grader så blir det som i thailand typ, krävs 4-5 liter per dygn.
    Bra att du ändå kollar upp dig i augusti för frustration, oro mm kan också ställa till allt.
    Nu är du verkligen inte gammal men jag vet att någonstans efter jag passerade 40 så hände så mkt samtidigt i mig så jag visste varken ut eller in när allt vältes omkull. Kämpa på för du är grym utan resultat – glöm inte det ❤️

  2. Hej Jessica

    Låter inget roligt det du beskriver. Jag tänker att det kanske är sömnbristen som kommer med er lilla Sam som kan vara roten till hur du mår och presterar just nu. Det är så klart en gissning bara, men kanske?
    Tack För din ärlighet och all inspiration jag får genom träningspodden 😊.
    Sofia

  3. Usch, lider med dig. När en verkligen anstränger sig vill en bara att allt ska ”funka” och kännas bra. Känner nämligen igen mig. Precis som dig, van löpare, tränar ca 5 pass/vecka osv. Fick andra barnet för 11 mån sen så visst är ddt väl lite sömnbrist som påverkar min kropp, ork, känsla, ryggonda m.m. Trodde det ryggonda va bära, böja, plocka bebisgrejer i kombo m mkt löpning m efter sex mån analys insåg jag att det är Hogmonspiralen som spökat. Tog ut den och på ett dygn mår jag ”som vanligt” igen. Rygg/bäckensmårtan är borta. preventivmedlet begränsade alltså mig i min träning, motivation, kroppskänsla ork. Kanske ngt att lyfta i podden. Tydligen verkar just spiral ha ett större märkertal av biverkningar än en tidigare trott. Vet att ni inte är experter men ett intressant ämne vi kvinnor berörs av, fler vänner vars träning påverkats av val av medel.
    Men fortsätt kämpa, snart vänder det!

  4. Frustrerande, men stressa inte över det! Kan säga att jag kan inte knäppa shortsen jag kunde ha på mig för en vecka sen, på grund av svullen av värmen. Försökte också på mig en löprunda men hjärnan och kroppen kokade även fast jag var ute tidigt. Vi är inte vana vid att ha så här varmt så många dagar i sträck, klart vi reagerar på det. Samtidigt som du har tränat hårt ett tag och brutit ner kroppen, ät lite extra och lägg in en extra vilodag i några veckor, speciellt om du också sover dåligt. Det brukar faktiskt ge resultat även om det tar emot ibörjan. Återhämtningen är lika viktig som träningen och man behöver ge den tid, tråkigt men sant! Tack för allt du delar med dig av i både blogg och podd! 💪😊

  5. Tänker att du har en utmattning i bagaget och det kan påverka. Kroppen säger ifrån då den behöver vila. Vila i form ett tag och tror du kommer på banan igen. Har själv en rejäl utmattning i baget sen 3,5 år tbx och jag kan fortfarande ej träna pga trötthet så du verkar ha kommit långt ändå skulle jag säga. Stressa inte,du hinner få resultat. 🌸

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..